Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Rozvoj sluchové paměti u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku
Kabatniková, Sára ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
KABATNIKOVÁ, Sára. Rozvoj sluchové paměti u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2021. 69 s. Diplomová práce. Diplomová práce se zabývá rozvojem sluchové paměti u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Teoretická část diplomové práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola charakterizuje paměť. Uvádí rozdělení paměti, fáze paměťového procesu a také uvádí některé testy, které se využívají při diagnostice paměti. Druhá kapitola diplomové práce popisuje úroveň paměti u dětí v předškolním věku a zejména úroveň sluchové paměti. Dále jsou uvedeny možnosti diagnostiky a terapeutických cvičení pro podporu rozvoje sluchové paměti u dětí v předškolním věku. Třetí kapitola diplomové práce popisuje vývojovou dysfázii z hlediska etiologie, symptomatologie zejména v oblasti sluchové paměti a také uvádí možnosti diagnostiky a terapie vývojové dysfázie. Hlavním cílem praktické části diplomové práce bylo zjistit úroveň sluchové paměti u dětí s vývojovou dysfázií, které v předškolním věku navštěvují mateřskou školu logopedickou. Úroveň sluchové paměti byla zjišťována pomocí testu sluchové paměti. Testování probíhalo v průběhu června 2020-února 2021. Byl vypracován a aplikován návrh podpory rozvoje sluchové paměti u šesti dětí s vývojovou dysfázií,...
Diagnostika sluchové paměti u předškolních dětí
Stejskalová, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice sluchové paměti u dětí předškolního věku a důležitosti její diagnostiky vzhledem ke školní zralosti. V teoretické části práce je podrobně popsán somatický, kognitivní a sociální vývoj předškolního dítěte. Druhá kapitola teoretické části je věnována paměti obecně, zařazení sluchové paměti do tohoto systému a popisu jejích jednotlivých modalit. Krátce je zde zmíněna souvislost sluchové paměti s vývojovou dysfázií. Třetí kapitola je věnována otázce školní zralosti. Jsou zde popsány jednotlivé oblasti, které jsou posuzovány z hlediska školní připravenosti, diagnostické metody používané při jejím posuzování a souvislost deficitů ve sluchové paměti a pozdějším osvojování čtení a psaní. Poslední kapitola teoretické části je souhrnem dostupných diagnostických materiálů v České republice a v zahraničí. Praktická část je věnována novému Testu sluchové paměti pro předškolní děti, vytvářeného v rámci této diplomové práce. Hlavním cílem praktické části je zjištění úrovně sluchové paměti za pomocí tohoto nového diagnostického materiálu a určení vlivu vývojové dysfázie, bilingvní výchovy a vývojové dyslalie na výsledek subtestů krátkodobé a dlouhodobé sluchové paměti a jeho jednotlivých částí. Praktická část obsahuje pilotní výzkum, který se věnuje testování...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.